torsdag 14 juli 2011

Sugen..

När vi lagar mat, så får jag något slags överväldigande sug på det vi lagar. Jag får för mig att det kommer vara det godaste jag någonsin ätit och jag längtar tills det blir klart.

Sen är det såklart inte rikigt lika gott som jag föreställt mig, men allt är ändå jättegott. Det känns helknäppt.
Eftersom jag tänkte att jag äter så himla mycket nu så trodde jag att jag skulle ha lagt på mig en hel del. Festivalmat består ju gärna av fett, socker och salt. Men det var bara ett kilo plus så här långt, och det brukar jag gå upp och ner från morgon till kväll. No big deal alls med andra ord.

Jag är lite orolig att jag ska gå upp hur mycket som helst, en av mina nära vänner gick upp nästan 30 kilo, men som det känns nu så borde det inte bli så. Jag är inte sötsugen alls, bara sugen på fet mat. Och jag har ju baserat min kost på LCHF så jag tror nog att det blir bra.
Nu har jag släppt lite på det dock. Försöker få i mig lite kolhyrater med inte basera hela måltider på dem.
Nä, det kommer bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar